routine

Het duurt 21 dagen om een gewoonte aan te leren. 

Hier een paar tips om routine aan te leren en aan te houden.


  1. Blijf consistent. Of het nu om 2x of 4x in de week trainen gaat. Maak voor jezelf een planning en zet dit op nummer 1, zodat je genoeg tijd hebt voor jouw andere dagelijkse bezigheden. Sporten hoeft niet ten koste te gaan van de rest en je al merken dat je hierdoor energieker wordt.
  2. Draag de juiste sportkleding. Hierdoor krijg je meer zelfvertrouwen en zeker in de workouts helpt goede kleding hierbij. Vooral als je buiten gaat sporten. Kleding moet comfortabel zijn.
  3. Zoek een goede trainingslocatie of maak hier ruimte voor. Afhankelijk van de workouts heb je soms genoeg aan 3-4 meter.
  4. Pak wat extra beweging mee, bv in de vorm van 20-30 minuten wandelen.
  5. Zoek een sportmaatje en motiveer en inspireer elkaar. Je hoeft niet per se samen te trainen, maar het kan wel helpen door elkaar whatsappjes te sturen of progressiefoto's. Soms is een beetje gezonde competitite ook aantrekkelijker om resultaten te behalen, ook al doe je het voor je zelf.
  6. Kom je er niet uit. Ga dan aan de slag met een Personal Trainer. Een investering die je zeker gaat helpen.


Over de schrijver
Reactie plaatsen